19 Jun kl. 13.49

Min London Guide

Tänkte göra en liten guide på London, hotellet jag bodde på, shopping ställen å så. Tyvärr så räckte inte 2 dagar till, vi stressade som fan för att hinna göra saker. Mina två "must do" gjorde jag & det var att shoppa på Victoria´s Secret & Primark och festa så klart - så jag är nöjd! Utöver allt så var det sjukt roligt. Jag blev kär i London.

Detta är vad jag har kommit på än så länge, jag har säkert glömt något.. men det kanske blir en del 2 då. :)

♟ H O T E L L - Vi bodde på Novotel London City South som ligger 1 timme bort från flygplatsen vi landade på - Stansted & 5 minuter med taxi från Liverpool street där vi hoppade av bussen (kostar 7£ = ca 70 kr) & 15 min från Piccadilly (ca 12£ = 120 kr). Hotellet låg på ett hörn precis vi gatan, vi hade  Starbucks, mat & sprit affär, Subway, pubar, Kebab restaurang strax vid oss så på kvällarna när vi var hungriga gick vi ner gatan & handlade med oss mat. Personalen på hotellet var super trevliga & hjälpsamma, rummen var fina & fräsha utrustade med dubbelsängar, bäddsoffa, dusch, jacuzzi, plasma tv, strykhjärn, minibar & roomservice. Vi valde att ha frukost dom dagarna vi stannade där så varje morgon gick vi ner & åt frukost buffe, man fick äta hur mycket man ville & vad man ville. På helgen kunde man äta frukost upp till 12 på dagen!

♟ T A X I - Billigare än Svergie. Något vi genast la märke till samma dag är att deras taxameter tickar bara när dom kör, när taxin står stilla som vid rött ljus står taxameten också stilla (det gör den inte i Svergie!). Taxi chaufförerna var trevliga & försökte inte blåsa oss & andra konstigheter.

♟ T U N N E L B A N A - Vi köpte biljett för 7 pund för en hel dag, biljetten funkade hela dagen fram till 00.00 på kvällen då tunnelbanan också stängde. Ett minus är att det var sjukt varmt i tunnelbanan & tågen - vi höll på att dö av värme. Tänk er det på dagen & på kvällen när man har tagit några extra drinkar och är på väg in till stan!

❤ S T A R B U C K S - du finner dom vart du än går! Finns minst 3 på varje gata, drick deras goda Caramel frappuccino eller ät en fruktsallad, mackor, muffins mm. Och ja gratis WIFI!

❤ S C O T C H S T E A K H O U S E S - Helt okej mat. Men vad ni än gör gå inte in på denna restaurangen, efter vi hade alla beställt vår mat börja vi smått hitta smuts lite här & där på vårt bord. Vi trodde att det var pga vi satt precis vid dörren & dörren var öppen så all smuts flög in från gatan. Senare när tjejerna & jag gick på toa tittade jag ner på trappans kant & till min fasa såg stora tussar damm, som om dom inte hade städat på 1 vecka! Inte nog med det hittade min kompis hår i smöret vi fick! Jag vill inte ens tänka på vad det är jag fick i mig i den restaurangen. Och efter att ha googlat det på nätet äcklas jag bara ännu mer. Restaurangen hade ENBART dåliga betyg. Överpriserade & jag önskar vi hade gått in på ett annat ställe istället.

P R I M A R K - Londons egna "Ullared" fast MYCKET bättre. Du hittar Primark på Oxford Street. Här finns inget som skulle anses "dyrt", Primark är en lågbutikskedja & det är otroligt hur billigt det. Man hittar garanterat något att köpa hem. Finns massviss med kläder, smycken, accessoarer & skor för både kvinnor och män. Finns också saker till hemmet för barnen & mycket mycket mer att välja på.

❤ V I C T O R I A 'S  S E C R E T - Hittar du på New Bond Street. Gillar du Victoria's Secret så är detta ett måste, 4 våningar av lyx & glamour! Även om du inte shoppar mycket så är butiken värt att spanna in, rena drömmen! Priserna är relativt billiga men tråkigt att det mesta tar slut snabbt.

❤ H & M - Jag vet nu tänker ni säkert men vi har redan H&M hemma. Men Londons H&M är inte av närheten av våran och inte modet heller för den delen! På Oxford street har du 4 våningar att frossa mellan. Och har du tur som jag en Dj som spelar musik medans du shoppar!

❤ J A N E  N O R M A N - Massor av snygga klänningar & annat smått och gott! Min lilla syrra köpte en uber snygg klänning för typ 200 spänn.

❤ R I V E R  I S L A N D - Mitt favorit märke! Jag älskar deras plagg, dom har så snygga kläder för både tjejer & killar.

❤ T O P S H O P - Ett måste helt enkelt! Grymt snygga kläder.

❤ D I S N E Y  S T O R E - Man är aldrig för gammal för disney. Helt underbart för både vuxna & barn. Har ni barn nu eller väntar - åk genast dit! Hade jag varit barn & mina föräldrar hade tagit dit mig så hade jag varit världens lyckligaste unge.

J E W E L BAR/KLUBB/RESTAURANG - Ligger mitt i hjärtat av Piccadilly Circus. Vi alla föll pladask när vi steg in i det proppfyllda dansgolvet men sjukt grym musik. Musiken var så jäkla grym en blanding av 90 talets RNB & låtar som är inne just nu. Hela klubben var fantastisk & inredningen too die for! Och goda drinkar. Tror vi betalde 10 pund för inträde.

T I G E R T I G E R - Ligger också på Piccadilly Cirkus. Här kan man festa, äta & dricka allt under samma tak precis som Jewel. Dock inte lika grym musik eller samma vibbar,  men helt okej. Galet mycket folk så lite jobbigt blev det då det är sjukt varmt där inne.

17 Jun kl. 23.09

Victoria´s Secret London part 5

17 Jun kl. 13.18

London shopping

} Min london shopping - sista dagen innan vi skulle åka hem hann jag ta en runda på Victoria's Secret i 3 timmar & Primark i nån timme. Lite ångest över att jag knappt hann se något i primark för det var ju rent ut sagt svin billigt! Och dom hade inte dåliga grejer, jag dog lite extra för deras underkläder. Plockade på mig en massa beauty stuff till både mig & lilla syrran, såg den där hyllan & sa till lilla syrran "vad behöver du - bara plocka & kasta i korgen - jag betalar". Ville skämma bort henne lite extra med lite små saker, köpte också samma pyjamas till oss båda & 2 par snygga sandaler till vår mami. Hade jag haft mer tid så hade jag plockat med mig halva Primark - utan tvekan. :)

Skulle nästan kunna säga att Primark är som Ullared- fast mycket mycket bättre! Ullared är lite mer white trash fast visst har dom bra saker dom också.

NEW IN
16 Jun kl. 22.12

Victoria's Secret body mist

Ny påfyllning - 5 body mist jag fick hem mig hem från Victoria's Secret shoppingen i London.
Till vänster Mango Temptation, Pure Seduction, Such a Flirt, Pure Daydream & Pure Seduction.

BEAUTY
15 Jun kl. 15.15

Victoria´s Secret Shoppingen

Sista dagen innan vi skulle åka hem drog jag tillsammans med tjejerna till den efterlängtade Victoria's Secret affären. Killarna drog till en pub medans vi gjorde kaos i affären. Vi tog taxi dit & hoppade av strax utanför, tur för det för vi hade aldrig annars hittat dit, affären låg liksom gömd i ett hörn bland några gator. Affären i sig var helt underbar, en riktig girly girl dream men surt nog var det mesta slut. Jag hittade inte mycket jag ville ha med mig så det fick bli några body mist & undisar.

HIGHLIGHTS:
Det är betydligt billgare än Svergie, här köper vi Body mist för ca 120 - 170 kr styck i deras affär får man 5 stycken för 300 kr vilket motsvarar ca 60 kr styck. Dessutom behöver man inte ens välja body mist om man inte vill, man kan välja tvål, body scrubs, dusch lotion, body butters osv. Det är bara att välja & blanda!
Med underkläderna var det precis samma sak 5 för 200 kr & där var det bara att välja mellan flera olika modeller, vanliga trosor, string, hipsters osv.
Man behöver inte vara rädd för att ta bilder, här får man! Så det är bara att knäppa en massa bilder!
Man får extra Victoria's Secret påsar om man ber om det.
Fräsh & fin toalett om man blir nödig.
Öppet till sent. Mån - fre 10.00 am - 9.00 pm. Lör 10.00 am - 8.00 pm. Sön 9.00 - 6.00 pm.

TUMMER NER:
♥ Få trosor att välja mellan, det mesta var slut. Man fick verkligen leta & anstränga sig för att hitta dom
där 5 fina undisar man verkligen vill ha.
♥ Dom hade inga vattenflaskor eller passfodral.
♥ Lite svårt att hitta till.
♥ Inte så många body mist att välja mellan, dom hade kanske högst 10 att välja mellan. Min favorit Strawberry Champange fanns inte. Så jag blev ganska besviken på det.

Min & tjejernas VS shopping. H A P P Y N E S S (❤)
14 Jun kl. 14.35

Victoria´s Secret London part 4

13 Jun kl. 18.36

Victoria´s Secret London part 3

13 Jun kl. 11.18

Victoria´s Secret London part 2

Fler bilder från underbara Victoria's Secret (❤) på New Bond Street i London.

12 Jun kl. 23.18

London part 4

12 Jun kl. 18.51

Victoria´s Secret London part 1

Victoria´s Secret var allt man förväntat sig, (❤) rena drömmen. Vi sprang runt som galningar där inne i minst 3 timmar, vi undersökte vart enda liten hörna av alla 4 våningar som fanns. Vi besökte Victoria's Secret affären som låg på hörnet på New Bond street som ligger ca 10 min från Oxford Cirkus.

Butiken, affären, inredningen, toaletterna, provrummen allt var så himla fint, varje tjejs dröm bokstavligen.
Sen är deras produkter inte alls så dyra, jag köpte 5 bodymist för 300 kr vilket gör att en body mist gick på 60 kr var & 5 par undisar för 200 kr (40 kr var). U N D E R B A R T!

Bild Bomb på Victoria's Secret, fler bilder kommer sen! :)

12 Jun kl. 12.27

London part 3

Bild bom från våra 3 ute kvällar i underbara London. ♥

MIN FINA LILLA SYSTER & JAG.
UNDERBAR ROSA PARTY BUSS! ↑
12 Jun kl. 10.00

12 Juni

God morgon dolls!

Jag är fortfarande helt slutkörd efter min lilla systers student & London resan (som jag för övrigt redan saknar & längtar till!!). Jag har sovit dåligt ända sedan jag kom hem, jag vaknar vare timme & kollar på klockan, varför vet jag inte. Känner att något stör mig vad det är har jag ingen aning om, stressen har för övrigt inte heller släppt riktigt. Jag är spänn som fan i hela kroppen, ugh. Behöver en duktigt bra massage.

FOOD & DRINKS
11 Jun kl. 20.15

London part 2

11 Jun kl. 13.18

London part 1

Vi landade i Malmö igår strax efter 4 på eftermiddan, vi mötes av värme & en skinande sol. London var helt otroligt! Älskade staden, människorna allt! Det var en rolig upplevelse & dagarna bara flög, timmarna räkte inte till, till allt vi ville göra. Vi stressade & sov knappt, men vi gjorde det vi åkte dit för nämligen festa, supa & shoppa. :)

Vi var framme i London strax lite över 4 på fredan & kom fram till Hotellet vid 6 tiden då vi förlorade mycket tid när vi hamnade i en mega lång kö mitt i trafiken på väg in till Liverpool Street. Men annars så gick hela resan smidig & vårt hotell låg mitt i stan 5 minuter med bil från Liverpool street. Vi bodde på Novotel London City South.

Lördagen började vi med buffe frukost på vårt hotell & drog sedan in till stan vid 12 tiden. Jag har aldrig gått så mycket som jag har gjort dessa dagarna, vi var inne i affär efter affär. Disney store var en av dom, vem bryr sig om vi är 20+ vi sprang runt där inne som små ungar. Man är aldrig för gammal för Disney så är det bara. Var inne på H&M som bestod av 6 våningar, helt jävla galet! 4 våningar med kläder för tjejer & en Dj som spelade musik live när man gick in i affären. Inredningen var också tooo die for! Londons H&M jämfört med Svergies är som Chanel & Michael Kors. Efter flera timmars shopping drog vi in på en Steak restaurang & varvade ner lite med god mat & drinkar. Vi drog sedan vidare mot en pub & satte oss ner för några öl & cider.

09 Jun kl. 16.18

At Victorias Secrets

Står på Victorias secrets & har precis shoppat klart. 3 timmar har spenderats här inne, rena drömmen!!

07 Jun kl. 14.13

På flygplatsen

Sitter på flygplatsen & väntar på att gå på flyget. Ska strax gå igenom passkontroll. Är Små nervös men sjukt taggad! Om några timmar är jag i London!

07 Jun kl. 11.20

7 Juni - London here i come!

London - här kommer jag!
Uppdaterar bloggen så fort jag är framme & har internet eller så hörs vi om några dagar när jag är tillbaka på Svensk mark!  Vi hörs tills dess toodles, Mwuuuuuah!

06 Jun kl. 21.37

Lilla syrrans student

Och så var lilla syrrans student över, jävlar vilken stress det har varit! Jag har stressat som ett djur dom senaste dagarna, haft sååååå jävla mycket att göra men allt för min lilla peanut. (❤) Studenten gick fint & allt var så himla glatt, jag kunde inte hjälpa att börja stor gråta när jag såg min lilla syster stå vitt klädd bland alla sina klass kamarater hög på lycka. Är så sjukt stolt över henne & valde därför att ge henne en London resa tillsammans med några av mina vänner. Imorgon åker vi!! Woop woop! Efter det väntar Serbien i Juli i 3 hela veckor, åååh snacka om sköönt!

Syskon kärlek! Tillsammans är vi oslagbara. Jag älskar dig så himla mycket.
PARTY & DINNERS
06 Jun kl. 09.41

London calling!

Nu när lilla syrrans student är över & hemligheten är ute så kan jag äntligen skriva om det här på bloggen.
Imorgon åker Brownie, jag, min lilla syrra & några av mina vänner för en weekend på London. Jag är så taggad!
Wooop wooop!
05 Jun kl. 12.42

Student

Det är kaos lilla syrran tar studenten om mindre än 4 timmar. Jag har precis gjort klart den sista maten & ska nu hoppa in i duschen & börja fixa mig sedan iväg till min systers student. Ikväll ska det festas till ordentligt. Hörs imorn dolls. ♡