Även om vi hann med otroligt mycket dom fyra dagarna vi var i Paris så känner jag lite sorg att vi inte hann med Versailles som vi hade planerat, antikmarknaden Marché Aux Puces De Saint-Ouen som jag så gärna ville gå till, äta en god middag på Ralph´s (som var stängd för renovering) och L'Avenue. Till skillnad från mina tidigare Paris resor så var det noll fokus på shopping denna gången, inte ens i lördags när jag fyllde år, unnade då mig något litet samtidigt som jag köpte 30års present till min vän. Samma var det tråkigt nog med bilder, det är nog första gången på länge som jag inte går runt helt manisk och bara fokuserar på att ta en massa bilder på mig själv eller grejer. Jag valde att njuta av den här resan och inte lägga så mycket fokus på bilder eller socialamedier och det kändes SKÖNT.  Dessurom var det så himla mycket folk överallt att det kändes bara jobbigt.

Nedan följer en bild bomb på underbara Paris...

Det här var min utsikt under alla mina dagar i Paris, så himla fin utsikt. Älskar det.

Andra dagen spenderade vi precis hela dagen på Disneyland.  Vädret var så fint att vi på vägen till Disneyland gjorde ett stop på La Vallee Village outlet som låg bara en hållplats innan Disnyeland. Det är alltså en liten by med över 100 modehus som Celiné, Gucci, Balenciaga, Burberry och mysiga cafeér som Laduree och Pierre Herme. För vår del blev det ingen shopping även om vi så gärna ville men det var helt enkelt inte vår prio. Vi gick där ett par timmar för att sedan hoppa på tåget igen vidare till Disneyland.

Till min födelsedag började vi dagen med en mysig frukost på Angelina med fruktsallad, croissanter, söta bakelser och varm choklad. Vi åkte sedan vidare till  Louvren för att se den berömda Mona Lisa och spenderade ett par timmar där och uppskattade all fina konst och franska arkitekturen. Trots att vi spenderade ett par timmar där såg vi knappt en tredje del av Louvren då den är så himla stor och man behöver minst två dagar om man vill se allt.   Efteråt hade vi bokat en romantisk båttur med middag på La Seine, vi fick uppleva Paris från vattnet och det var så fint. Särskillt när vi passerade Pon de arts där en gång i tiden alla fina kärlekslåsen hängde.

Vi avslutade kvällen med att slå klackarna i taket och firade min födelsedag på en nattklubb som vi hade blivit rekomenderade av en snäll kypare. Vi dansade i ett par timmar och slängde sedan in handduken vid tre tiden. Hoppade in i en taxi och åkte hem. Det var en lyckad födelsedag med många aktiviteter och att avsluta det med tequila shots på en utomhus nattklubb var pricken över iet. Ett perfekt avslut på mina 30år.

Vi hade även hela söndagen att strossa runt lite i stan och shoppa lite. Så jag passade på att köpa födelsedags present till mig själv inne på Chanel, blev två grejer som ni lär få se sen. Älskar! Vi tog sedan flyget hem som gick klockan tio på kvällen.

Ett helt perfekt avslut på en riktigt härlig semester och jag längta redan till vår nästa resa ihop. Bättre resepartners finns inte !

Den berömda Mona Lisa Tavlan.

Så här nära var allt vi kunde komma av det som finns kvar av Notre Dame.